Minu lemmik - jojobaõli

esmaspäev, 14. november 2011 11:33 by Roheline nurgake
Mul on puhas jojobaõli juba aastaid kasutuses igapäevaselt näokreemi eest, samuti ennetan sellega talvel oma huulte kuivamist ja lõhenemist ning ravin lapsel allergiast põhjustatud nahaketendust. Olen jojobaõli pehmendava ja niisutava toimega väga rahul.

Mis see jojobaõli siis on?

Jojobaõli on vedel vaha, mis saadakse külmpressimise teel jojobapuu viljade seemnetest. Jojobaõli imendub väga hästi ja tasakaalustab naha rasueritust, kuna on oma koostiselt väga sarnane naharasule. Sobib hästi lastele ja tundliku nahaga inimestele.
Õli on antibakteriaalne ja antiseptliline, samuti sisaldab rikkalikult looduslikke antioksüdante, mis kaitsevad nahka enneaegse vananemise eest.
Jojobaõli sisaldab ka põletikuvastase toimega rasvhapet müristiini, mis võib aidata reuma ja artriidi korral.
Jojobaõli püsib pikka aega riknemata ega rääsu.

Jojobaõli kasutamine:
  • Nahaniisutajana - jojobaõli taastab naha normaalse pH taseme, ei ärrita nahka ja sobib kõikidele nahatüüpidele. Eriti hea on liigse rasueritusega nahale. Jojobaõli aitab leevendada aknet, ekseeme, psoriaasi ja kergeid nahavigastusi. Samuti ennetab see kortsude tekkimist ja aitab vältida raseduse ajal rasedusarmide tekkimist. Kanna otse nahale või lisa seda kreemi sisse.                                                            
  • Juuksehooldusvahendina - jojobaõli ravib, niisutab ja kaitseb juukseid, muudab need läikivamaks. Niisutab ka peanahka, parandab peanaha verevarustust ja aitab ära hoida kõõma teket. Eriti hea on jojobaõli kuivadele, kahjustunud ja hapratele juustele. Lisa paar tilka õli oma tavalisele juuksepalsamile või tee õlimaske juustele.
  • Meigieemaldajana - eemaldab hästi nii jumestuskreemi, huulepulka kui ripsmetušši. Jojobaõli toidab nahka, on õrn silmadele ja mõjub ripsmetele hästi.                                                             
  • Huulte niisutajana - jojobaõli pehmendab ja hooldab huuli. Määri kuivadele, lõhenenud huultele.
  • Küünte ja küünenahkade niisutajana - pehmendab küünenahkasid ja tugevdab küüsi. Masseeri regulaarselt küüntele ja küünenahkadele.                                                             
  • Päevitusõlina, kuna sisaldab looduslikku päikesekaitsefaktorit SPF 4.
  • Baasõlina naha-, näohooldus- ja massaažiõlide segamiseks, samuti parfüümide, kreemide, seepide jms. valmistamisel.

3 Response to "Minu lemmik - jojobaõli"

  1. Anu Says:

    Ma olen ka jojoba fänn ja kasutan jojobaõli kõikideks sinu loetletud kasutusvõimalusteks, v.a. päevitusõlina. Isegi põhjamaa suves jääb 4SPF liiga nõrgaks :) No ja kreeme ja seepe ma ka ise ei tee (oska).

  2. Roheline nurgake Says:

    Tore kuulda :) Mul ei ole endal olnud vajadust jojobaõli küüntel kasutada ja jumestuskreemi pole ma ka veel sellega eemaldanud, muud võimalused aga on enam-vähem järgi proovitud.
    Ja pean ütlema, et minu tõmmupoolset nahka sobib jojobaõli päikese kahjuliku mõju eest kaitsma küll päris hästi (arvestades muidugi seda, et päris tunde pole mul aega end rannas 'praadida').

  3. Anonüümne Says:

    Kust sa seda õiget jojobaõli ostad :)?

Postita kommentaar